“Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami u dzieci – metoda C. Sutton”
Metoda ta skierowana jest do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, u których pojawiają się zachowania trudne, z którym rodzic nie potrafi sobie poradzić. Bazuje ona na wzmacnianiu zachowań pozytywnych. Celem oddziaływań jest zachęcanie dzieci do lepszego zachowania się. Rodzina pracuje nad jednym konkretnym trudnym zachowaniem (jasno określonym) tak aby go zmienić. Metoda to wymaga zrozumienia przez rodziców, że zmiana zachowania u dziecka jest ściśle związana z postawą rodziców.
Program edukacji składa się z ośmiu tygodniowych etapów. Każdy z etapów opiera się na jednej z ośmiu książeczek oraz analizie “karty wybranego zachowania trudnego”. Rodzice uczą się, kiedy i jak uczyć dzieci pożądanych zachowań, jak je utrzymać oraz jak redukować zachowania trudne. Strategia ta nie narzuca konkretnych rozwiązań, gdyż uznaje, że to rodzice zgodnie ze swoimi wartościami decydują co jest najlepsze dla ich dzieci.
Grupa prowadzona jest przez dwóch trenerów.
Liczebność grupy: 3-4 rodziny
Czas trwania jednego spotkania – około 2 godzin.
Czas trwania spotkań – osiem tygodni.