Milena Lipny
Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, socjolog. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyła w przedszkolach publicznych i terapeutycznym oraz w poradniach psychologiczno - pedagogicznych, gdzie pracowała głównie z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi takimi jak autyzm, niepełnosprawność intelektualna, zespoły genetyczne, jak również z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz trudnościami w jedzeniu.
Pracuje holistyczne, patrzy na rozwój dziecka wielowątkowo. Współpracując z rodzicami dziecka i innymi terapeutami stara się szukać indywidualnych rozwiązań. Zajmuje się rozwijaniem u dzieci koncentracji uwagi, funkcji poznawczych, słuchowych, wprowadzaniem komunikacji wspomagającej, rozwijaniem motoryki małej, terapią jedzenia. Przeprowadza diagnozy specyficznych trudności w nauce występujących u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Prywatnie jest pasjonatką jazdy na rowerze i samoregulacji w naturze.
Wykształcenie:
-
Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
studia podyplomowe
kierunek: Pedagogika Specjalna - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem
-
Wyższej Szkoły im. Pawła Włodkowica w Płocku
studia podyplomowe
kierunek: Diagnoza i terapia pedagogiczna
-
Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
studia magisterskie
kierunek: Socjologia
Doświadczenie zawodowe:
-
Fundacja Rovere
-
Miejskie Przedszkole nr 5 w Zielonce
-
Miejskie Przedszkole nr 3 w Zielonce
-
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Vitautia
-
Niepubliczny Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Vitautia
Specjalizacje:
-
Pedagog specjalny
-
Terapeuta ręki
-
Socjolog
-
Terapeuta EEG Biofeedback
-
Terapeuta pedagogiczny
Obszary zainteresowań:
-
Specyficzne trudności w nauce
-
Zaburzenia koncentracji uwagi
-
zaburzenia przetwarzania słuchowego
-
Zaburzenia w obrębie motoryki małej
-
Zaburzenia w obrębie współpracy i koordynacji bilateralnej ciała
-
Trudności w porozumiewaniu się, zaburzenia komunikacji (wprowadzanie wspomagających metod komunikacji)
-
Zaburzenia jedzenia u małych dzieci (wybiórczość pokarmowa, neofobia, ARFID)